Day 05 – Your definition of love

Okej, Linda goes djup här nu:

Kär och älska är 2 ganska starka ord enligt mej. 
Jag tror att det är ganska svårt att vara kär på riktigt, för egentligen; För hur vet man att man är kär och inte bara förälskad?
Det är som den där gruppen på facebook ni vet; typ "Fjortiskärlek: När man älskar varann efter 2 dagar". 

Mänskan är ingen monogam ras och jag tror att det näst intill är omöjligt att vara kär i en och samma person livet ut.
Visst, man kan såklart leva tillsammans och vara gifta livet ut, men hur många par i 70-80års åldern är egentligen fortfarande kära i varann?
Jag tror inte att det finns särskillt många sådana par, utan då lever man nog mest bara med varann för att man är van att ha det så.

För att ta upp dethär med giftemål så tror jag inte jag kommer gifta mig någongång ( igen ehehehehhe xD ). 
Jag är inte religös någonstans, och varför ska man gifta sig över huvudtaget? "För det är tradition" har någon sagt till mej, men varför följa traditionerna?
Behöver man verkligen en liten ring för att bevisa sin kärlek till varann? 
Kan man inte bara veta att man älskar varann iallfall? Räcker inte det?

Avslutningsvis vill jag dock säga att kärlek kan vara en av dom underbaraste saker som finns. 
Känslan av en lång kram av den man älskar, den är fantastisk.

Kommentarer
Postat av: anne

linda linda linda. du är 16. du vet inte ens vad kärlek är :)

(du var ju "kär" i det lilla äcklet remember?)

2010-11-22 @ 15:37:47
URL: http://cockblocker.blogg.se/
Postat av: jonna

den känslan är allt , en lång kram med vän eller pojkvän måsre jag hålla med om är det underbaraste som finns

2010-11-22 @ 16:28:54
URL: http://flavoroftheweek.blogg.se/
Postat av: Linda

fast anne: de va jag egentligen inte... jag tyckte bara han va snygg... hur jag nu kunde tycka de är ännu mer oförståeligt då han är otroligt ful (och ganska äcklig)

jag var mer oerfaren och puckad

2010-11-22 @ 17:02:58
URL: http://gtfafm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0