Day 09 – Your beliefs

Jag tror inte att det finns någon gud överhuvudtaget. Om det hade funnits en gud, varför finns de då så jävla mycket lidande, krig, svält mm på jorden? Om han nu skulle va sådär allsmäktig som alla kristna tror, varför låter han då oskyldiga lida? Hade de inte varit bättre att de som va "dumma" fick lida?
Nej, nån jävla gud finns det inte.
Jesus kan dock ha funnits, men jag tror inte han kunde gå på vatten osv, utan tror bara han var en vanlig man som kanske va extra generös, typ en välgörare eller något sådant. Sedan när man berättade vidare om honom så bredde man på lite extra.

När man dör tror jag att man antingen återföds i en annan kropp eller att det känns som man sover utan drömmar.



Kommentarer
Postat av: anne

om jesus nu fanns var han en fet jävla mytoman. "jag är guds son, drick det här vinet, det är farsans blod." jävla knarkare.

2010-11-26 @ 17:24:41
URL: http://cockblocker.blogg.se/
Postat av: Linda

eller så va han bara wanna-be-vampyr som låssades att han drack blod

2010-11-26 @ 18:11:37
URL: http://gtfafm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0