Misfit

Helgen då jag var missanpassad. Det var denna helgen de. 

Var på värsta fancy resturangen i riddersberg mer mormor, morfar och morsan i söndags. 
Börjar med att man kommer in, ser alla tanter och farbröder i kostym och finkläder, blir sedan visad av en servitör till ett dukat bord med sammetsduk, dubbla bestick, förrättstallrikar och fina vinglas.
På bordet ligger menyn, som ser ut såhär:

Förrätt
Smördegsbakverk fyllt med kräftstjärtar, äpple, pepparrot, Dijonsenap, purjolök, majonäs & creme fraiche samt hembakt bröd
Varmrätt
Ungsbakat vildandsbröst med kantareller, en mustig rödvinssås, primörer och rostad mandelpotatis
Dessert
Hallonpannacotta med skogsbärscaramel

åååh, mustig rödvinssås. MUUUUSSSTIIIIIIIG

a, iallafall, sen när vi ätit skulle lilla jag gå på toa då. 
Kommer in på toan men det finns inget toapapper. istället finns det färdigvikta små lappar av toapapper man får ta av.
Det finns heller inga pappershandukar att torka händerna på: nej. istället så ska man torka händerna på en minihanduk som man sedan slänger i en tvättkorg.
På toan hittade jag även tandpetarna jag letat efter. Tydligen är det ofint att peta tänderna vid bordet.

Man kan tycka att de va mycket, men när vi åt efterrätten var det droppen.
En gammal gammal tant sätter sig vid ett piano och börjar spela. Jag börjar då asgarva pga min missanpassningshet, men klappar i händerna när hon är klar precis som resten av resturangen.



resten av missanpassningarna:

  • Stog ensam med massa tanter + fjortisar och lyssnade på the moniker då linas buss aldrig kom. OH MY GOD OOH MY GOD ITS A WONDERFUL SUPRIIIIIIISE

  • Var ensam i skateparken med massa små killar (alla under 1m i höjd) som åkte sparkcykel.
    åkte ett varv på min skateboard, sen åkte jag och satte mig i bilen
    (skulle vänta på morsan, så tänkte att jag kunde åka lite sålänge. de blev inget med det)




tråkigt inlägg. för att lyfta upp stämningen lägger jag in dagens låt och en fin bild.

Dodkott – Tuttar Överallt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0